strony responsywne

Zawartość strony internetowej, linki i RankBrain – to oficjalnie trzy najważniejsze czynniki wpływające na pozycję strony internetowej w wyszukiwarce. Google potwierdziło tę informację w ostatnich dniach. To pierwszy raz w historii, kiedy przedstawiciele giganta z Mountain View tak bardzo odsłonili karty.

Złoto i srebro ex aequo

Google dotąd nie ujawnił nawet listy wszystkich czynników rankingowych. Specjaliści od SEO mówią o około 200 elementach, ale część z nich to tylko spekulacje. Teraz wiemy jednak na pewno, które z nich są najważniejsze. Tę informację podał starszy analityk algorytmu wyszukiwania z firmy Google, Andrey Lipattsev, podczas ostatniego hangout’a.
- To zawartość strony internetowej (teksty i zdjęcia – dop. red.) oraz linki prowadzące do strony internetowej – ujawnił Lipattsev zapytany o dwa czynniki najważniejsze dla SEO. Prawdopodobnie uprzedzając pytania o to, który z nich jest ważniejszy, dodał:
- Ich kolejność nie ma znaczenia.


Po trzecie primo

Ostatni na liście TOP3 czynników mających wpływ na pozycję strony w wynikach wyszukiwania w Google jest RankBrain. Pod tą nazwą kryje się wprowadzony w ubiegłym roku system sztucznej inteligencji, „uczenia maszynowego”. Mechanizm ten odpowiada za bardziej precyzyjną interpretację zapytań i i intencji użytkowników wyszukiwarki. Najprościej rzecz ujmując – RankBrain „odgaduje” zamiary użytkowników zanim jeszcze wpiszą zapytanie w wyszukiwarce.


RankBrain jest jednym z „setek” elementów algorytmu, który ma wpływ na to co pojawi się w wynikach wyszukiwania. Po kilku miesiącach od wdrożenia stał się trzecim najważniejszym czynnikiem rankingowym w wyszukiwarce

Greg Corrado, jeden z czołowych naukowców pracujących dla Google

Warto wiedzieć

Przyjrzyjmy się zatem tym czynnikom jeszcze bliżej. W budowie sieci wartościowych linków prowadzących do strony internetowej należy się dosłownie skupić na ich „pozyskiwaniu”. Rekomendowanym działaniem jest zatem m.in. udzielanie się na forach internetowych i w social mediach oraz tworzenie takich materiałów na stronie internetowej lub z linkiem do niej prowadzącym. Tu zatem spore znaczenie ma zawartość strony internetowej. Podobnie z resztą jak dla RankBrain. Ten czynnik bierze pod uwagę słowa kluczowe. Czyli te zwroty, które użytkownicy wpisują w wyszukiwarkę w poszukiwaniu tego, co ich interesuje. Te dobierane są właśnie na podstawie analizy materiałów w serwisie WWW.


Jak zatem przygotować dobry content? Treści, grafiki, zdjęcia i pozostałe materiały? Przede wszystkim – powinny być oryginalne, ciekawe i użyteczne dla internauty. Przygotowane tak, by użytkownicy chcieli ten kontent dalej przekazywać.

Potrzebujesz pomocy w przygotowaniu kontentu na swoją stronę internetową? Skontaktuj się z nami. Przygotujemy dla Ciebie angażujące treści i materiały.



Co o tym myślisz?