cookie http

Przypomnij sobie ostatnie zakupy w sklepie. Teraz wyobraź sobie, że sięgasz po towar z półki, a pudełko jest wewnątrz… puste. Widzisz świetny sweter i okazuje się, że nie ma Twojego rozmiaru. A co w przypadku, jeśli towar jest dwa razy droższy od tego, co oferuje sklep obok? Wychodzisz, prawda? Właśnie. I takie same zasady obowiązują także w sklepach internetowych. Sprawdź, o czym warto pamiętać zakładając e-biznes.


blad strony

Po pierwsze: budowa sklepu

To może brzmieć jak banał, ale w rzeczywistości to sprawa często pomijana - sklep internetowy po prostu musi być dobrze zbudowany. Niedopuszczalne są błędy i przekierowania na nieistniejące strony. To znacznie obniża zaufanie klienta do sklepu. Jest niemal pewne, że użytkownik porzuci koszyk po zobaczeniu takiego komunikatu.

Ponadto, jest jeszcze sporo kwestii dotyczących funkcjonalności koszyka. Wbrew pozorom - nawet kolory i wielkość przycisków mają... spore znaczenie.


Po drugie: asortyment

Sukces. Sklep internetowy działa w najlepsze, a zamówienia spływają codziennie - o tym marzy każdy. Bywa jednak, że właściciele e-sklepów zapominają o podstawowej rzeczy. O uzupełnianiu asortymentu. Jeśli klienci mają powracać do sklepu, to należy zadbać o dostępność wszystkich towarów. A w razie ich ewentualnego braku - można także zastosować trik. To dodanie opcji “Powiadom mnie gdy produkt będzie dostępny”. W ten sposób nie jest koniecznym ściąganie towaru z wirtualnej półki, a - o ile klient wyrazi odpowiednią zgodę - można w ten sposób poszerzyć listę subskrybentów newslettera.

blad strony

Po trzecie: konkurencyjność

E-handlarz musi być świadomy, że porównywanie ofert w internecie nigdy nie było prostsze. Lawinowo powstają kolejne porównywarki ofert. Internauci mogą więc bez trudu przebierać w najbardziej atrakcyjnych ofertach. Nie ma więc co liczyć na to, że uda się w ten sposób wygenerować wyższe zyski. To może sprawdzić się z jednym czy dwoma klientami, ale ostatecznie taki plan spali na panewce.

strony responsywne

Po czwarte: regulamin

Jak zapisano literą prawa, każdy sklep internetowy musi posiadać regulamin. I udostępniać go nieodpłatnie wszystkim klientom przed zawarciem umowy. Co więcej: na żądanie użytkownika e-handlarz jest zobowiązany także umożliwić pozyskanie, odtwarzanie i utrwalenie jego treści. W przeciwnym wypadku regulamin nie będzie wiążący.

To zaledwie kilka z długiej listy kwestii, o których należy pamiętać przed uruchomieniem e-sklepu. W razie jakichkolwiek wątpliwości - czy to przed wdrożeniem czy już po - możesz zasięgnąć opinii specjalistów z IThex. Zarekomendują i wdrożą skuteczne rozwiązania.



Co o tym myślisz?

Bądź na bieżąco

Użyteczne linki